I Sussis skafferi

Matbloggstoppen

Microbröd

Publicerad 2012-03-05 13:10:01 i Matbröd

Gjorde LCHF-bröd i micron men det var så gott så jag åt nästan upp hela innan jag kom på att man kanske skulle lägga upp receptet här. :) Jag vek det dubbelt med ost och smör emellan, det mest brödlika jag smakat! :)    1 dl mandelmjöl  1 ägg  lite salt  ca 25 g smält smör, kesella eller cream cheese, jag hade ca 2 msk philadelphiaost    Vispa ägget i en tallrik, tillsätt resten och mosa ihop med en gaffel. Micra i 2-3 minuter på högsta. Supermums! :)  Gjorde LCHF-bröd i micron men det var så gott så jag åt nästan upp hela innan jag kom på att man kanske skulle lägga upp receptet här. :) Jag vek det dubbelt med ost och smör emellan, det mest brödlika jag smakat! :)    1 dl mandelmjöl  1 ägg  lite salt  ca 25 g smält smör, kesella eller cream cheese, jag hade ca 2 msk philadelphiaost    Vispa ägget i en tallrik, tillsätt resten och mosa ihop med en gaffel. Micra i 2-3 minuter på högsta. Supermums! :)
Gjorde LCHF-bröd i micron men det var så gott så jag åt nästan upp hela innan jag kom på att man kanske skulle lägga upp receptet här. :) Jag vek det dubbelt med ost och smör emellan, det mest brödlika jag smakat! :)

1 dl mandelmjöl
1 ägg
lite salt
ca 25 g smält smör, kesella eller cream cheese, jag hade ca 2 msk philadelphiaost

Vispa ägget i en tallrik, tillsätt resten och mosa ihop med en gaffel. Micra i 2-3 minuter på högsta. Supermums! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela