I Sussis skafferi

Matbloggstoppen

Ej LCHF hamburgerbröd utan jäst

Publicerad 2012-03-09 19:03:11 i Allmänt

Idag bakar jag 2 st LCHF hamburgerbröd till mig och 2 st med vanligt mjöl till mannen. Hittade ett recept utan jäst:

1 dl kallt vatten
1 msk olja
1 krm salt
2 tsk bakpulver
2-2,5 dl mjöl
sesamfrön

Forma 2 st bullar och tryck dit sesamfrön på toppen.
Grädda i 225 grader i ca 15 minuter.

bröd

Till vänster "vanliga" hamburgerbröd och till höger LCHF-hamburgerbröd. :)
LCHF Hamburgerbröd

1 ägg
1 dl vatten
1 dl riven ost
1 dl pofiber
1 msk fiberhusk
1/2 tsk bakpulver
salt
sesamfrön 

Gör så här 
Blanda allt utom sesamfrön
låt svälla i 20 min
Forma 2 st bullar och tryck dit sesamfrön på toppen.
Grädda i ugnen 200 grader i 20 min.

Kommentarer

Postat av: Tessan

Publicerad 2012-03-10 08:42:29

Hejsan!! Bara kul att följa folk på Twitter och få nya följare:)) jag började med Twitter förra veckan och är helt såld!! Fin blogg. Ska länka till min blogg senare idag:)) ha en fin lördag:))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela