I Sussis skafferi

Matbloggstoppen

LCHF-"Snickers"

Publicerad 2012-06-05 17:58:03 i Bakverk och desserter

Ingredienserna:
prylar
Färdigt för en sista omgång i frysen innan jag skär upp den i små munsbitar :-)
snickerskaka
Klart! :D
godis

Sussis LCHF-"snickers"

200 g mörk choklad 86%
½ burk osötat jordnötssmör
en handfull valnötter
ev sukrin (erythriol) efter smak

1. Smält hälften av chokladen i vattenbad, bred ut i form med bakplåtspapper. In i frysen för att stelna. 

2. Bred jordnötssmöret på den stelnade chokladen, strö över lite grovhackade valnötter.

3. Smält resten av chokladen i vattenbad och bred ut det på jordnötssmörlagret. Strö över grovhackade valnötter. In i frysen igen för att stelna.

4. Skär upp i små munsbitar, förvara i kylskåp eller frys.
Ät och njut!

Jag som gillar liiite sötare rörde ner några teskedar sukrin i chokladen när jag smälte den men det är ju valfritt. Eftersom det är så mörk choklad och osötat jordnötssmör blir det ju inte alls så sött som vanliga Snickers, men de är väldigt mäktiga och man klarar inte av att äta mer än en eller två bitar i taget. Bra för att stilla det värsta sötsuget. :) Jag hade inga jordnötter så jag valde att ta lite valnötter istället, annars passar det ju bra med osaltade jordnötter. Eller andra nötter som du gillar. Det smakar ganska mycket jordnötter ändå. :)


Kommentarer

Postat av: ewa

Publicerad 2012-06-05 20:28:41

Dom måste jag prova att göra!!! Ser så goda ut

Postat av: Susanne

Publicerad 2012-06-05 23:25:42

Det tycker jag absolut du ska göra! Man kan ju använda 70% choklad också, det blir lite sötare då men kolhydrathalten höjs ju ganska mycket. Fast man äter ju inte så många åt gången så det kanske inte gör så mycket. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela