I Sussis skafferi

Matbloggstoppen

Chokladmousse mascarpone

Publicerad 2012-03-29 19:09:21 i Bakverk och desserter

Hallå folket! Jag har varit lite inaktiv ett tag men nu kör vi igen. Idag var jag lite sötsugen och funderade på vad man skulle kunna slänga ihop så jag kikade in i kylen och där hittade jag en burk mascarpone. Och vispgrädde. Så det fick bli min bas! Slängde bara ihop lite på en höft men försöker lista ungefär hur mkt av varje jag tog. :)
mascarpone chokladmousse
Till 4-6 personer:
250 g mascarpone
ca 3 dl vispgrädde
ca ½ dl sukrin
2-3 msk kakao
Vispa ihop mascarpone och grädde med sukrin och kakao till en jämn, tjock, fluffig smet. Spritsa ut i portionsskålar och ställ i kylen minst en halvtimme. Ät och njut! :) Kan ev dekoreras med valfria bär och/eller riven mörk choklad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela