I Sussis skafferi

Matbloggstoppen

Minichokladfondant

Publicerad 2012-03-12 18:31:10 i Bakverk och desserter

Blev tipsad om ett recept på supermumsiga chokladfondanter som jag modifierade lite för att LCHF-anpassa det:
http://glutenfribakning.blogspot.com/2010/01/glutemfri-chokladfondant.html

choklad

gudomligt

Ugn 200 grader

Ca 16 st

100 g mörk choklad 86%
100 g rumsvarmt smör
1 dl sukrin
3 ägg
½ dl kokosmjöl
1 krm salt

Smält chokladen, vispa smör och sukrin med elvisp och vispa sedan ner äggen ett i taget. Blanda i mjöl, salt och choklad och häll upp i små bullformar. Grädda i nedre delen av ugnen ca 6-7 minuter. De ska vara lite lösa i mitten när man tar ut dem.

Låt svalna en aning och stjälp upp på ett fat och servera med glass eller grädde.

Det går att spara dem färdiggräddade i kylen och värma på några sekunder i micron vid servering. Funkar även att frysa. Smakar gudomligt! :)

Kommentarer

Postat av: Tessan

Publicerad 2012-03-12 22:40:33

Ser supersmaskigt ut:)) Kul att du har länkat till min blogg. Det tackar jag för:))

Visst är chokladbollarna gudomliga. Jag gör dem lite titt som tätt faktiskt. Men något du verkligen ska prova är kladdkakan. Det är det godaste LCHF-bakverk jag har smakat!

Postat av: Susanne

Publicerad 2012-03-13 00:18:55

Jag var faktiskt och smygkikade på kladdkakan i helgen men hade inte tillräckligt mkt choklad hemma och orkade inte gå ut i regnet... ;) Men jag ska absolut göra den vid tillfälle! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela